Fájdalom a bokán futás után

Miért fáj a bokaízület futás közben

miért fáj a bokaízület futás közben

Jegeld be a lábad az első három nap során többször. Amikor a duzzanat már lohadni kezd, áttérhetsz a melegítőpárna használatára vagy a váltott hideg és meleg borogatásra. C: Kompresszió Compress.

miért fáj a bokaízület futás közben

Fáslizd be a bokád, hogy a felgyorsuljon a felgyülemlett folyadék felszívódása. E: Felpolcolás Elevate. Polcold fel egy pár órára a bokád úgy, hogy a sérült végtag a szívmagasság fölé kerüljön. Ezzel csillapodni fog a duzzadás. Miután befejezted a RICE kezelést és már a bokarándulás utáni ötödik napon jársz, egy bokarögzítő segítségével könnyebben fogsz tudni újra lábra állni. Milyen gyakorlatok segítik a gyors felépülést? A bokarándulás gyógytorna segítségével eredményesen kezelhető.

Természetesen el fog tartani egy ideig, mire újra tökéletes formában leszel, de ha már úgy érzed, hogy a szalagok kezdenek a helyükre jönni, megkezdheted a bokaizmok rehabilitációját.

Ne feledd: ha a szükségesnél több ideig pátyolgatod és pihenteted a lábadat, az izmok merevvé válhatnak. Íme néhány gyakorlat, melyek erősítik, de kímélik a bokát: Nyújtó gyakorlatok: ezek a gyakorlatok biztosítják, hogy pihentetés közben ne merevedjen meg az Achilles-ín.

miért fáj a bokaízület futás közben

Nyújtsd ki magad elé a lábaid ülés közben, majd hajlítsd meg a bokád lefele és fölfele addig, amíg nem érzel egy kis feszülést a lábszáradban. Ezután fordítsd befelé a bokád és tartsd meg pár másodpercig, majd fordítsd a másik irányba ugyanúgy néhány másodpercig. Ennek segítségével hajlékony marad a bokád. Mozgásteret javító gyakorlatok: ezek a gyakorlatok fontosak ahhoz, hogy a bokád megtartsa a mozgásterét és minden irányba rendesen tudjon fordulni.

Ha már nem érzel fájdalmat, elkezdheted forgatni a bokád körbe. Erősítő gyakorlatok: bokarándulás után szükséged lesz erősítő gyakorlatokra. Az elasztikus szalag nagyszerű segítség ehhez. Ülj le és helyezz egy gumiszalagot a talpad köré, majd húzd magad felé gyengéden és tartsd meg egy pár másodpercig.

Ezután helyezd a szalag egyik végét a lábad köré, a másikat pedig valamilyen tárgy, például egy asztal- vagy székláb köré. A bokaizmoddal feszítsd meg a szalagot.

Amikor már tehermentesítés nélkül is járhatsz, következhetnek az állva végzett izomerősítő feladatok.

Fájdalom a bokán futás után

Ilyenek az apró guggolások, kitörések, fel- és lelépések. Figyelj arra, hogy minden gyakorlatot csak fájdalomhatárig végezz! Egyensúly- és koordinációs gyakorlatok: hogy helyreállítsd az egyensúlyod, állj először egy párnára. Néha elég a talaj egyenetlensége, de egy figyelmetlen lépésnek köszönhetően is bekövetkezhet a rándulás. Ne feledjük, hogy sportolás közben nagyon fontos a megfelelő cipő használata is: futócipőben lehetőleg ne túrázzunk, a focizáshoz pedig focicipőt, ne pedig bakancsot húzzunk!

Ha a család legkisebb tagjának a bokáját érte sérülés, és a lábát nem, vagy alig tudja terhelni, emellett egyértelmű duzzanat látható a boka tájékán, akkor mindenképpen érdemes orvoshoz fordulni! Enyhébb esetben kisebb duzzanat, jó terhelhetőség, enyhe fájdalom is érdemes kímélni a lábat, ezért pár napig engedjük, hogy a gyerek kihagyja a tornaórákat, és ha nagyon fáj, rögzítsük rugalmas pólyával a sérült testrészt.

Amennyiben a panaszok nem csökkennek néhány napon belül, vagy ha a tünetek fokozódnak, mindenképpen irány az orvos! A vizsgálat során a szakorvos először gondosan megvizsgálja a bokát, a nyomásérzékenység helyét, a duzzanat kiterjedését, a boka stabilitását. Ez a vizsgálat kicsit kellemetlen lehet, de nagyon fontos a diagnózis felállításához. Ezt követően az orvos képalkotó vizsgálatokat — röntgen vagy ultrahang vizsgálat — rendelhet el. A kezelés ideje és mikéntje a sérülés súlyosságától függ.

miért fáj a bokaízület futás közben

Legtöbbször elég, ha a beteg kíméli a lábát: nem terheli, pihenteti, kenegeti és bekötözi. Érdemes már korai szakaszban gyógytornászhoz fordulni. A keringést javító torna, a végtag megfelelő felpolcolása, fáslizása jelentősen gyorsítja a gyógyulási folyamatot.

  • Futanet megjelent:
  • Futósérülések kezelése
  • Bal oldali váll fájdalom lelki okai
  • :: Keresés - InforMed Orvosi és Életmód portál ::
  • Keresés Tudjon meg többet a lábfej- és bokafájdalomról A lábfej és a boka fájdalma nagyon gyakori, valószínűleg azért, mert jelentős használatnak vannak kitéve.
  • Mi kint lakunk Németországban és sajnos nem igazán beszélem még a nyelvet.
  • Fájdalom ízületi láb kezelés

Amennyiben nem áll fenn gyulladás veszélye, a folyamatot meg lehet támogatni a keringést javító krémekkel, óvatos masszázzsal, és egyéb szakember által javasolt terápiákkal is. Sérüléstípustól függően nagyjából egy hónap után lehet elkezdeni a keményebb gyógytornát, azonban a kezeléseken kívül továbbra is javasolt lehet a rögzítő használata, ha a szakorvos, illetve a gyógytornász az aktuális állapotunk alapján javasolja.

A hűtés megosztó téma. Csillapítja a fájdalmat, ugyanakkor, ha túlzásba visszük, lassítja a gyógyulást. Ha a boka duzzadt, meleg gyulladta gyulladás lehúzására használható, de pár napnál nem tovább, és nem állandóan.

Miért fáj a bokaízület futás közben?

Kiváltható hideg-melegvizes váltófürdővel 3 perc hideg, 3 perc meleg vízben áztatás váltva. A gyógytorna fontos eleme a későbbiekben a proprioceptív egyensúlyfejlesztő tréning, ami megfelelően elsajátítva és végezve segít, hogy elkerüljük a későbbiekben a visszatérő bokaficamot ha előrelátóan gondolkodunk, érdemes már most az edzésünk részévé téve, megelőzésként alkalmazni.

A futók leggyakoribb sérülései-3 Forrás: Wikipédia Terheléses sérülések A futósportban a leggyakoribbak a túlterhelésből adódó krónikus sérülések, azonban ezek oka nem feltétlenül csak a mennyiségben keresendő.

Egy pillanatnyi túlterhelés pl. Porckopás, porcleválás A legtöbb problémát okozó testrész a térd. Futás során a térdízület számos erőhatásnak van kitéve. A talajfogásból eredő ütések, rezgések, illetve a környező izmok és szalagok egyenetlen feszülése is okozhat hosszútávon problémákat.

Miért szúr be az oldalam futás közben??

Ezeknek az erőknek legtöbbször az ízületben található porcfelszínek látják kárát. A térdben a kisebb-nagyobb ízületi gyulladás, súlyosabb esetben porckopás vagy porcleválás gyakori jelenség a futók körében. A gyógytornász javaslata: Genu SensaAgilium Patella térdortézisek, amelyek stabilizálják az ízületet, csökkentik a fájdalmat és javítják a térdízület működését. Komolyabb kopás vagy leválás esetén már a műtéti beavatkozás sem kerülhető el! A térdfájdalmak kezelése minden esetben pihentetéssel és gyulladáscsökkentéssel kezdődik, amelynek jó kiegészítője valamilyen rugalmas rögzítő pólya, esetleg térdrögzítő, mely a mindennapi mozgás során segít levenni a terhet az ízületről.

Amikor ez nem segít, sebészi beavatkozással távolítják el a levált porcdarabokat vagy akár protézisre cserélik a használhatatlanná vált ízületi felszíneket.

A bokaízület fáj a kocogás után

Az ilyen műtéteket hosszas gyógytorna és lábadozás követi. A gyógytornász javaslata: Genu DirexaGenu Direxa Stable térdortézisek, amelyek hatékony segítők a posztoperatív szakaszban. ITB szindróma További kellemetlen sérülés, ami szintén a térdet érinti, az úgynevezett ITB szindróma, melyet a csípőt a sípcsonttal összekötő szalag okoz.

miért fáj a bokaízület futás közben